lauantai 25. lokakuuta 2014

Mestari Alenius

Jeppis. eli kyllähän mun tuli leivottua se herkku, mistä viime postauksessa puhuin :) Tää on banaanisuklaa kakku ja resepti on vissiin alkujaan Mestari Aleniuksen Kakkuklassikot kirjasta peräisin, mutta itse bongasin ohjeen netistä. On muuten elämän hankalin kakku! :D Ei tää sinällään vaikea ollu, mutta tässä oli tuhottoman monta työvaihetta. (Okei, en tiedä pärjääkö tää Ellen Svinhuvudin kakun hankaluudelle nyt sitten kuitenkaan...;) ) Pohja, suklaakastike, banaanit, vaniljakiisseli, kermavaahto, tryffeli, kinuski, omanlaisensa kostutusliemi, koristelu... Ja hei, kaikki itse tehtyinä ohjeen mukaan, ei mitään kaupan kinuskeja tai suklaasooseja!

En aiemmin olekkaan tehnyt vastaanvanlaisia kinuski- tai suklaakastikkeita, enkä välttämättä jatkossa tule tän kakun ohjeita noudattamaan, koska paljon helpompiakin ohjeita on olemassa niiden valmistukseen :D Hyvää tää oli, mutta ei ehkä niin taivaallista herkkua työmäärään suhteutettuna, että rupeisin kovin usein vääntämään. Tulipahan tehtyä kuiteski :) Mulla on tässä tuloillaan taas kiitettävät kakkuprojekit: Mummon synttärit, ystävän lasten synttärit, isänpäivä, omat synttärit ja kummisedän 60 v kemut ja kaikki nää seuraavan 3 viikon sisällä:D Tällä hetkellä sopii mulle paremmin kuin hyvin, on semmoinen kakkudraivi taas päällä, että tosi mahtavaa päästä leipomaan urakalla. Kivaa!! :) Tosin, rehellisyyden nimissä ainoa kakku mistä mulla on täysin selvät sävelet on tuo ystävän lapsien synttärikakku, muut on vielä mietintämyssyn alla ;)

Nyt mulla on tää harrastusvaihde taas täysillä, ja se saikin mun miettimään näiden kakkujen ja valokuvien esittelypaikkaa. En tiedä onko tuo Pinterestin galleria paras mahdollinen...Mun piti Kuvat.fi sivustolle tehdä omat galleriat näille, mutta mulla meni hermot sen kans kun nykyään se maksaa! Aivonystyrät vaan töihin asian suhteen...




Näiden kuvien starana on mun ihkut pallerokengät, jotka löysin viime talvena kirppikseltä. Ne on tosi hyväkuntoset, eikä niitä juuri ole taidettu käyttää ennen meikäiselle päätymistä. Mun mielestä noi on vaan tosi hauskat pampuloidensa kanssa :D Lisäksi oli kiva taas syksyn/ talven kunniaksi pukea tää mun jo useamman vuoden palvellut neulemekkoi.  Suoraa Löytötexistä ;D

Tämmöinen viikonloppupostaus taas, tää viikonloppu on vietetty ihan rauhassa röhnöttäen. Anna kiittää ja kuittaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti